3 Mayıs 2024 Cuma
spot_img
Ana SayfaRöportajlarDuran Tokluca'dan ''Borderline''

Duran Tokluca’dan ”Borderline”

21.RMG Roxy Özel Ödülü sahibi Duran Tokluca’nın başarıları devam ediyor. Hasan Can Kaya’nın ”Son Aşk” film müziklerinin yapımcılığından sonra çıkardığı 16 şarkılık albümü ”Borderline” hakkında konuştuk.

Duran Tokluca’yı yakından tanımak isteriz, kimdir Duran?

24.02.2000 Nevşehir’de dünyaya geldim. 4 kişilik çekirdek bir ailenin en büyük çocuğuyum. İlköğretimimi Nevşehir Atatürk İlkokulunda, Liseyi Nevşehir Lisesinde ve Altınyıldız Kolejinde okudum. Üniversiteyi Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesinde Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük  bölümünden bitirdim 2022 yılında mezun oldum. Akademik hayatımda tenis antrenörüyüm. Neden spor bölümü diye soracak olursanız toplam 5 senelik futbolculuk geçmişim var bunun 4 yılı Nevşehirspor’da amatör ve yarı profesyonel olarak 1 yılı Kayseri Erciyesspor’da profesyonel olarak geçti. Müziğe olan ilgimden ötürü hiç düşünmeden futbol kariyerimi sonlandırmak istedim. Hem müzik hem futbol hem de okulumdan  ötürü müziğe fazla odaklanamadığımı hissetmem en büyük etkendi. Müziğe merakım çok ufak yaşlarda başlamıştı. Babam müthiş bir arabesk dinleyicisidir, kendisi de müzik sistemlerine merakı olan bi adamdı mikrofonuna arabesk şarkılar söylerdi. Artık onun hevesi pek kalmadı ben devraldım. Müzik hayatıma 13 yaşımda amatör şekilde beat yaparak başladım. Söz yazmaya başlamam ise çok uzun sürmedi. Hidra’nın Türkçe Rap şarkısı beni müzik yapmaya iten bir şarkıydı, tekniği beni adeta büyülemişti o andan itibaren ”bende yapmalıyım” oldu. Ama bu şarkıları kayıt edecek bir ekipmana sahip değildim. Ailemin büyük desteği sayesinde mini bir setup kurarak artık tam anlamıyla rapçi olmaya karar vermiştim. Sene 2015’ti şu an o günleri saniyesine kadar iyi hatırlıyorum. Mikrofon ve ses kartı siparişimin eve geldiğini duyduğumda dersten kaçıp eve gelmiştim ve ekipmanlarımı öperek ”sizlerle muazzam işler yapacağız” dediğimi iyi hatırlıyorum.

Aktif olarak söz yazarı, prodüktör, mixing&mastering teknisyenliği yapıyorum. Mixing konusunda ses mühendisi hocam Murat Mendil’in yanında dersler alıyorum. Mixing konusunda çoğu şeyi onun sayesinde bilgi edindim, deneyimledim üzerimde emeği çoktur. Bunun yanı sıra birçok rap sanatçısının prodüktörlüğü üstlendim, birçok farklı sanatçının mixing ve masteringini yaptığım şarkılar mevcut. Şahika (2015), Masiva (2016), Mentor (2021), Borderline (2023) albümlerini yaptım bunların hepsi bağımsız bir şekilde piyasaya çıktı. Birçok single ürettim. Aktif olarak Nevşehir’de güzel bir stüdyonun sahibiyim. Üretimlere bu stüdyoda devam ediyorum. 

Sen günümüz rap müziğinden biraz daha uzak işler yapmayı tercih ediyorsun, bu duruşunu biraz anlatmak ister misin?

Uzak işler hissetirmesi çok normal çünkü ürettiğim soundlar genel olarak klasikleşmiş Türkçe Rap müzik soundlarından uzak. Borderline albümü özelinden bir örnek vermem gerekirse Bilezik şarkımın beati daha önce Türkçe Rap müzik soundlarından rastlamadığınız çok farklı bir mottoda ilerliyor keza Bam Bam, Ofansif, Kupon’da öyle. Olabildiğince güncel kalmaya çalışıyorum ama bu demek değil ki günümüz piyasasının dayattığı stilleri yapmak. Sadece o an hissettiğim şeyleri yapmayı seviyorum. Bir örnek vermek gerekirse benim bir de beatlerimi yayınladığım ınstrumental/beat kanalım mevcut 2016’dan bu yana arabesk soundlarını hiphop müziğine sentezlediğim, remixlediğim işlerim fazlaca mevcut. Günümüz piyasasına bakacak olursanız arabesk nakaratlarını rap müziğe sentezleyerek mashup mix şeklinde şarkıların çıktığını görüyorsunuz. Eskiden bu yaptığım işler şu anki kadar rağbet görmüyordu ama günümüz müziği bu tarafa kadar evrildi ve ben bunu eskiden bu yana yapıyorum. Asıl mesele bu! yaptığınız işlerin rağbet görmesi, rağbet gören işleri yapmak değil..

Ben şu an toprağa tohumları atmakla meşgulum ilerde yeşilliğini göreceğimden çok eminim. Deneysel işler üretmeye çalışıyorum. Günümüz mainstream’de dönen rap müzik soundları şahsen bana hitap etmiyor. Birbirini taklit eden stiller, lyricler mevcut. Kendimi o piyasanın içinde bir yarış içerisinde görmüyorum. Kendime özgü bir stil ve anlatım tarzımın olduğunu biliyorum. Zamanla dinleyicilerde bunu farkedecektir. Kafamı yastığa koyduğumda gönlüm çok rahat. Bu müziğe gönül vermiş, ilerde piyasaya çıkacak bir çok sanatçı kardeşlerime ilham olmak istiyorum. Benimle özdeşleşen bir mottom var ”SOKAKTAN SANATA…” bu müzik sokaklardan ve geldi bir sanata evrildi. 

Yeni albümün Borderline’ı dinleyicinle buluşturdun, albümün temasını nasıl belirledin ve sana üretim sürecinde ilham olan şeyler nelerdi?

Albüme başlangıç sürecim 2023’nin başlarıydı. Aslında albüm yoğun bir odaklanmanın ardından 2 ay gibi kısa bir süreçte bitmişti. Sürekli dinlemeler yaptım ve eksiklerimi belirledim sonra bu yoğun geçen tempoda hatalarımı iyi gözlemlediğimi düşünüyorum ki albüm kayıtlarını, mixing, mastering ve aranje işlemlerini baştan sonra tekrar yapmak durumunda kaldım. İnsan sürekli gelişebilen bir varlık bu süreçte birçok şey sizi etkileyebiliyor, üstüne daha çok koyabiliyorsunuz. Büyüdüğüm kültür tam anlamıyla İç Anadolu kültürü bu coğrafyanın müziğime kesinlikle etkisi olmuştur. Bu coğrafyaya aşığım hislerim onların hissi, dile getirdiğim şeyler onların dile getirmek istediği şeyler. Ben bu kültürün büyüttüğü bir sanatçıyım. Albümün genel olarak temasına gelecek olursak albüm tam anlamıyla bir proje albüm oldu. Mutfak aşamasından paket aşamasına dek tüm prodüksiyon işlemleri bana ait. Borderlıne toplam 16 şarkıdan oluşmaktadır. Albümde 1 adet featuring olup değerli sanatçı arkadaşım Efe Sezgin eşlik etmektedir. Albümün tüm görsel ve fotoğraf çekimleri Batuhan Doğan imzası taşımaktadır. Bu albümle birlikte 4. stüdyo albümümü çıkartmış olacağım. Borderline doğu ve batı sentezli çeşitliliği ile birçok sound türününün esintilerini sentezleyerek hikayeci  bir anlatım ile psiklojik anlamda bir hastanın 15 gününü nasıl bir his ile yaşadığını o kişinin sevincini, hüznünü, sinirini kısacası sürekli gitgelli bir hayatı olmasından ötürü olan dengesizliğini, duygu karmaşasını anlatan bir proje albümdür. Albüme ismini veren yegane neden budur. Özellikle albüm kapak tasarımı önizlenim olarak albümü metaforlaştırır nitelikte tasarlanmıştır. Bordo renkte olan kıyafet özgüveni, liderliği temsil ederken, siyah giyilmiş olan kıyafet hüznü ve karamsarlığı temsil etmektedir. 

Albümden önce single’lar da çıkardın haliyle albüm olmadığı dönemde de seni bolca dinledik, bağımsız da bir MC’sin, senin için hangisi daha cazip, albüm yapmak mı yoksa single’larla sesini duyurmak mı?

Günümüz müzik piyasasında sanatçılar pek fazla albüm tercih etmiyor edenler ise en fazla EP tarzı işler yayınlıyor. Sanatçı açısından birçok eksisi artısı var eskiye nazaran ağır bir tüketim söz konusu değil çok hızlı bir tüketim piyasasının içerisindeyiz. Albüm veya single yapmak benim için ayrı şeyler. Albüm yaparken bir bütün olmasına, bir konsept içerisinde olmasına, birbirine bağlı olmasına çok dikkat ediyorum. Single için sadece şarkının hikayesi, anlatım biçimi önem kazanıyor. Single ilerlemek benim açımdan çok daha seri bir şekilde gelişiyor. Ben hard copy baskıların olduğu en son nesilden olabilirim. Şahika ve Masiva albümüm hard copy olarak bastığım bir albümdü, bu yüzden albüm yapmak o süreç içerisinde bulunmak benim için daha keyifli ve anlamlı. Sesimi albüm veya single ile duyurmak benim açımdan çok önem arz etmiyor. Her ikisine de aynı titizlikte ve özende yaklaşıyorum.

21. Roxy %100 Müzik Günleri’ne de katılmadan önce bilinirliğin vardı, RMG’nin senin kariyerindeki yerini nasıl anlatırsın?

RMG benim artık büyük bir ailem. 21. Roxy’nin üzerinden nerdeyse 2 yıl geçti ve hala yaşadığım heyecanı, maneviyatı dün gibi hissediyorum. Beyoğlu’nun Cihangir’in havasını solumak gerçekten muazzam bir his. Edindiğim dostluklar, abi kardeş ilişkileri benim için büyük bir şans. Roxy bünyesinde bulunan jüri üyelerinden tutun orada çalışan barmen, güvenliğinden sorumlu insanlara kadar hepsi abim, kardeşim, dostum oldular. Benim için bir yarışma statüsündeyken bir aile statüsüne geçmiştir.

Duran’ın müzik yolculuğu nasıl devam edecek Borderline’dan sonra?

An itibarı ile 2024’e girmek üzereyiz. 2023’ü benim için albüm harici sakin bir yoğunlukta geçti diyebilirim. Bu sene 25’in üzerinde ınstrumental iş yayınladım. 5 adet single ve 1 Lp albüm sığdırdım. Bu sene sinemalarda vizyona giren “Çok Aşk” adlı filmin müziklerinden bir tanesini ınstrumental olarak üstlendim. Aslında bu sene tek bir albüm değil çift bir albüm tamamladım 5 şarkılık cinematic soundlardan oluşan bir ep tamamladım o da yayınlanmayı bekliyor ama önceliğim bu sene albüm değil.  Yeni yıl aksilik olmazsa single şeklinde ilerlemek istiyorum. 40’ın üzerinde kayıt bekleyen şarkılarım var. Yeni bir müzik videosu için uğraşıyoruz. 2024’te de yeni bir albüm daha çıkarırsam büyük ihtimal ile Cinematic Ep olacaktır. Ayrıca bu sene Borderlıne albümümün ınstrumental hallerini yayınlayacağım. İleri dönük hedeflerimde ise müziğini sevdiğim sanatçı arkadaşlarımın prodüktörlüğünü üstlenerek bir prodüktör albümü yapmak. 

- Reklam -spot_img

Haberler